|
|
Advocats, socis i inversors:
Moltes vegades la necessitat de valorar una empresa neix del compromís o de la voluntat de transmetre unes accions que representen una part del valor d'una empresa. Segons l'objectiu de la transmissió el valor de la empresa varia. Orientats a donar suport als intermediaris o les parts de la transacció, dades.cat fem aquestes valoracions. Tanmateix fem recerca d'empreses per fer inversions, o simplement per relacions mercantil. Això és fer anàlisi del potencial de creixement de les empreses i indagar sobre la reputació de la empresa i la conveniència de tenir tractes amb ella:
|
|
|
La valoració (peritatge o taxació) d'empreses està orientada a donar suport a: |
|
-decisions en transmissions (patrimonials),
-transaccions (compres - vendes),
-participació o desvinculació d'accionistes (Management Buy-out, Buy-In, Leverage, takeover) |
|
|
El procés que es segueix és: |
|
1.-Definir clarament l'objectiu amb el client
2.-Decidir el mètode de valoració més adequat
3.-Seguir la pauta de la aplicació dades.càlcul (d.c) |
|
|
Per fer la valoració ens basem en la aplicació d.c (model informàtic creat per nosaltres) on s'estudia l'empresa des de diferents criteris de valoració (quantitativa i qualitativa). Aquests son: |
|
-Valor Comptable de l'empresa
-Valor per ratis de Cash Flow, EBITDA, PER i PEG
-Valoració d'Actius
-Comparació per transaccions (Envy Ratio)
-Posicionament de l'empresa respecte a la seva competència, respecte a una selecció d'empreses (d.c), posició per ratis financeres, posició per reputació.
-Scoring qualitatiu de l'empresa segons el model de gestió scuttlebut de reputació (Philip Fisher)
-Scoring qualitatiu de l'empresa segons les avantatges competitives (Michael Porter). |
|
|
Utilitzem aquests criteris de valoració per societats mercantils, però també fem models aplicables a grups empresarials (clusters, associacions, grups d'empreses d'una zona). |
|
|
|
|
|